Dit zijn de handigste kantoorartikelen

Afgelopen weekend was ik een beetje doelloos door de stad aan het lopen toen ik opeens langs een winkel met allerlei kantoorartikelen liep. Ik besloot om is een kijkje te nemen in deze winkel. Toen ik eenmaal binnen was was er 1 ding wat mij als eerste op viel. Het assortiment was heel erg groot. Ik kreeg bijna het gevoel dat ik door de bomen het bos niet meer kon zien. Voor mij lag een schrijfmap a4 met logo, links van mij lagen allerlei agenda’s en rechts van mij zag ik een schap vol met pennen in allerlei soorten en maten.

Meer over het assortiment 

Het aanbod in deze winkel met kantoorartikelen was dus erg groot. Echter, ik besloot om mij niet af te laten schrikken, maar rustig de tijd te nemen om alles in de winkel te bekijken. Toen ik rustig de tijd nam om alles te bekijken kwam ik een aantal artikelen tegen die naar mijn idee erg goed van pas kunnen komen tijdens het werken. Ik kon het niet laten en pakte mijn pasjes portemonnee heren en rekende de artikelen af. Hier wil ik je vertellen welke artikelen ik handig vond voor het werk en daarom heb aangeschaft.Misschien doe jij wel inspiratie voor jezelf op!

Plannen en nog eens plannen

Zoals gezegd lagen er allerlei agenda’s in de kantoor winkel waar ik was. Een agenda is heel erg belangrijk om te hebben als jij overzicht wilt hebben in je leven. Het is naar mijn idee handig om een agenda van een niet te groot formaat te hebben. Een kleine agenda kun je namelijk overal mee naartoe nemen. Zo kun je altijd direct je afspraken opschrijven wanneer je deze maakt. Om te plannen is een bureauplanner ook erg handig om erbij te hebben. Op die planner kun je ook noteren welke afspraken je gedurende de week hebt staan en wat per dag je to do lijst is.

Opruimen en opbergen

Als je werkt, dan is de kans dat veel documenten zich op een gegeven moment opstapelen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan facturen van crediteuren en debiteuren. Als je deze documenten allemaal rond je bureau laat slingeren, dan wordt het een grote en onoverzichtelijke rommel. Daarnaast is het dan niet makkelijk om documenten terug te vinden wanneer dat nodig is. Een oplossing hiervoor is de documenten netjes opruimen en ordenen. Hiervoor kun je bijvoorbeeld handige mappen of mooie archiefdozen aanschaffen.

Overige artikelen

Naast bovenstaande artikelen zijn er nog een aantal handige kantoorartikelen die goed van pas kunnen komen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan pennen. Als jij een pen heb die goed in de hand ligt en fijn schrijft, dan zal jouw productiviteit omhoog kunnen gaan. Daarnaast zijn ook andere kantoorartikelen zoals paperclips en en nietjes onmisbaar om op je bureau te hebben staan. Verder zijn ook een nietmachine en een perforator handige hulpmiddelen om tijdens het werk bij de hand te hebben. Het laatste artikel wat zeker niet bij jouw werkplek mag ontbreken is een handige afvalbak.