advertorials en linkbuilding

Advertorials en linkbuilding: uitleg en tips

Ben jij je aan het verdiepen in de wereld die online marketing heet? Dan ga je vermoedelijk nog veel nieuwe aspecten tegenkomen. Online marketing is namelijk heel breed en erg interessant te noemen. Denk bijvoorbeeld eens aan de termen ‘advertorials’ en ‘linkbuilden’. Als je geen idee hebt wat die twee termen betekenen, is het wellicht ook een idee om je bij te laten praten of te laten helpen door een (online)marketing specialist. Hieronder meer informatie over advertorials en linkbuilding.

Wat is een advertorial?

Een advertorial is eigenlijk reclame die verpakt is in een informatief en boeiend redactioneel item. Het is dus geen standaard advertentie of reclame, maar je biedt de lezer toffe informatie, waar in het artikel zelf vaak een verwijzing of link geplaatst is naar het bedrijf wat de advertorial heeft laten opmaken. Je kunt advertorials bestellen via Advertorial.nl. Door nuttige en informatieve links met waarde in het artikel te plaatsen, zorg je er ook voor dat je als bedrijf zijnde beter vindbaar en zichtbaar bent in de zoekmachines, zoals Yahoo en Google. Door deze manier van schrijven van een advertorial te gebruiken, zorg je ervoor dat je zoekmachine optimalisatie toeneemt. Dit noem je linkbuilding. 

Wat is linkbuilding?

Wat is linkbuilden dan precies? Linkbuilding is het verzamelen van relevante links van andere websites naar jouw website. Zo trek je als snel meer bezoekers en vergroot je je naamsbekendheid. Als dit relevante links zijn met betrekking tot het onderwerp van je advertorial, zal je vindbaarheid op zoekmachines vergroot worden. Je kunt actief vragen aan bedrijven of zij jouw link willen gebruiken, maar je kunt ook interessante content maken, waarbij andere websites door de goede content geïnteresseerd zijn om naar jouw website te linken en je op die manier kwalitatief hoogwaardige links kunt verzamelen. 

Advertorial schrijven

Spreek je doelgroep sowieso aan met een pakkende titel. Als je je doelgroep wilt triggeren, moet je ervoor zorgen dat ze sowieso nieuwsgierig raken door je titel en ervoor kiezen om je advertorial te lezen. Maak de zinnen niet te lang en zorg voor nuttige informatie. Wil je je doelgroepen activeren om actie te ondernemen? Geef dit dan ook duidelijk aan.